De welpen van de Elswout zijn jongens en meiden van 7 t/m 11 jaar. Het spelprogramma is gebaseerd op het Junglebook van Rudyard Kipling en elke leiding heeft een naam van één van de Jungledieren. Van 14.00 tot 16.30 waan je je in de wereld van apen met tikkertje, kruip je als een slang, ren je rond als een woeste buffel, en stoei je als een echte welp met de andere wolfjes en de leiding.

Spelletjes
Onze favoriete spelletjes zoals Levend Stratego, Blikkie-Trap en Hollandse leeuwen speel je nergens zo goed als in de Kennemerduinen. Een geweldige speelomgeving waar veel te ontdekken valt: je verstoppen tussen de struiken op één van de vele speelvlakten, van de heuvel afrollen bij de Oosterplas, of lekker vies worden in de zandkuil. … En dat allemaal in het duingebied naast het clubhuis!

Speciale opkomsten
Elke seizoen zijn er ook een aantal speciale opkomsten. Bijvoorbeeld met de hele groep naar het zwembad! Misschien maken we nog wel eens zo'n griezelige Halloweenpompoen… En een nachtje blijven slapen in de boerderij tijdens één van de twee weekenden is al helemaal spannend.

Zomerkamp
Het absolute hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp: een hele week weg met alle welpen naar het clubhuis van een andere scoutinggroep. Tijdens kamp maken we allerlei spannende en leuke dingen mee, elk jaar met een ander themaverhaal. De activiteiten en spelletjes staan natuurlijk in het teken van dit thema.

Contact met de Welpen kan je opnemen via het contactformulier of door een email te sturen aan welpen@scoutingelswout.nl. Natuurlijk kunt u de leiding ook gewoon aanspreken voor of na de opkomst. De koffie staat vanaf 13.45 klaar!

De leiding van de welpen

Thijs Merkx (teamleider)
Welpennaam: Mang