Hike & dropping

Een echte scoutingactiviteit! Wat als je nu eens geen Google Maps bij je hebt? Weet je dan nog waar je bent en hoe je je weg moet vinden? Al vanaf de jongste leeftijd doen we bijvoorbeeld speurtochten. Bij oudere leden wordt een één- of tweedaagse hike gelopen. Doormiddel van allerlei routetechnieken proberen zij samen hun weg te vinden. Soms vermoeiend en zwaar, maar altijd weer gezellig en voldoendend aan het einde!

Oudere scouts kennen daarnaast het fenomeen 'dropping'. Hierbij wordt de groep op een willekeurige plek, meestal 's avonds, afgezet. Het doel is om zonder internet of volledige kaart de route terug naar het clubhuis/de slaapplaats te vinden.

Bevers

Hiken en droppingen zijn nog niet een groot onderdeel bij de bevers. Wel lopen we minstens één keer per jaar een leuke hike, soms is dit tijdens het jaarlijkse weekend op het naaldenveld, maar het kan ook tijdens een opkomst zijn! Lekker de duinen in en routetechnieken oefenen zijn we ook niet vies van, zo ben je goed voorbereid op de welpen!

Welpen

De welpen beginnen met het leren van routetechnieken, zo leren zo onder anderen kaart lezen en het gebruiken van het kompas. Tijdens het zomerkamp gebruiken de welpen deze technieken tijdens de hike, waar ze gewoonlijk een dag mee bezig zijn.

Veder hebben onze stoere oudste welpen in de avond op kamp nog een dropping. Dit is natuurlijk super spannend, maar gelukkig loopt de leiding ook mee!

Verkenners

Ben je op de verkennerleeftijd? Dan ben je oud genoeg voor uitdagende hikes en routetechnieken. Dit is ook een groot onderdeel van de Regionale en Landelijke Scouting Wedstrijden, waar wij jaarlijks in mee strijden. Zo leer je tijdens de opkomsten navigeren met kaart, kompas, sterren, stripkaarten en allerlei varianten hierop. Tijdens het zomerkamp loop je altijd een tweedaagse hike, met overnachting op een geheime locatie. Dit klinkt zwaar en spannend, maar met z'n allen (en de leiding) zorgen we altijd dat het goed komt!

Tijdens een weekend of een kamp hoort er ook altijd een dropping bij.. kan jij zonder telefoon, in de avond / nacht, je plek naar het kampterrein terugvinden?

Rowans

Ben je rowan? Dan stippel je natuurlijk je eigen hike uit! Meestal worden hier geen hikes meer gelopen met uitdagende route-technieken.. nee! Er worden uitdagende hikes gelopen. Al meerdere keren zijn de rowans afgereisd naar (zuid-)Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland om tweedaagse hikes te houden in de Alpen. Bij voorkeur met een overnachting in een gave berghut!