Haarlem Jamborette

De 'World Jamboree' heb je misschien wel eens van gehoord. Dit evenement wordt eens in de vier jaar gehouden op een wisselende plek ergens ter wereld. Hier komen tussen de 30.000 en 50.000 scouts op af vanuit de hele wereld.

Dit is voor ons echter wat te hoog gegrepen, hier zijn strenge selecties en (zeer!) hoge kosten aan verbonden. Maar niet getreurd! Gelukkig heeft Haarlem haar eigen Jamborette. Ook elke vier jaar wordt er in natuurgebied Spaarnwoude een 12-daags internationaal zomerkamp opgetuigd. In totaal komen hier zo'n 3500 jeugdleden in de verkennerleeftijd op af. En ook deze komen van over de hele wereld.

Dit kamp heeft een totaal andere dimensie dan een normaal zomerkamp; er zijn allerlei activiteiten welke door de (vrijwilligers)organisatie worden geregeld. Bovendien is er de kans om allerlei nieuwe mensen uit andere culturen en achtergronden te leren kennen. Wij raden alle verkenner(ouders) aan om écht je best te doen hier bij te zijn.

Naast onze eigen jeugdleden is de Elswoutgroep ook al jaren een leverancier van vrijwilligers. Deze leiding of stamleden ondersteunen bijvoorbeeld bij de organisatie van de subkampen, informatiepunt, hikes, bar, fourage, etc.

Compilatievideo 2015

Compilatievideo 2019