Activiteiten

Als iemand op een verjaardag vraagt wat je eigenlijk doet op scouting.. wat zeg je dan? Geen angst! Op deze pagina's leggen we het allemaal eventjes uit.

In de basis zijn veel activiteiten bij scouting voor alle leeftijden gelijk, maar uiteraard komt er met het ouder worden meer bij kijken. Activiteiten worden ingewikkelder, maar ook verwachten we meer onderlinge samenwerking of juist zelfstandigheid. Ons uitgangspunt is altijd dat het programma geschikt is voor alle jeugdleden van een bepaalde speltak; iedereen moet mee kunnen doen. Daar verwachten we uiteraard wél de inzet voor van de jeugdleden. Als je opkomsten mist, bestaat de kans dat je dingen niet leert die de rest wel kent.

Sommige dingen klinken misschien spannend! Gelukkig valt dat allemaal heel erg mee; er zijn namelijk altijd andere jeugdleden die al ervaring hebben én de leiding let erop dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft en eventueel (extra) uitleg krijgt.

Hieronder een overzicht van activiteiten die vaak in ons (jaar)programma voorkomen. Hierbij volgen we in hoofdlijnen de acht activiteitengebieden welke scouting Nederland definieert. Meer weten? Klik op één van de activiteiten!