Ben je ouder dan 19? Dan ga je weg bij de rowans, jouw 'carrière' als jeugdlid bij de Elswoutgroep zit er dan op. Maar dat betekent natuurlijk niet dat we je kwijt willen! Onze stam, de 'Mounties', organiseert haar eigen activiteiten. Hier zit dus geen vaste tijd meer aan vast, maar gewoon een moment dat het schikt.

Bijna elke maand heeft de stam wel een activiteit, vaak op een vrijdag- of zaterdagavond, maar een een andere dag is ook niet ongebruikelijk. Daarnaast is elke eerste vrijdag van de maand 'stamavond'. Vanaf 21.30 zijn alle stamleden welkom om een drankje te drinken, een spelletje te spelen en/of bij te praten. Soms doet de stam activiteiten samen met de rowans, zodat zij ook bekend raken met de oudere leden. Dit alles plannen zij zelf, hier is geen (bege)leiding meer voor nodig, iedereen is ten slotte volwassen!

Los van de gewone activiteiten organiseert de stam jaarlijks een weekendje weg waar ze allerlei activiteiten ondernemen, betrokken leden van de Elswoutgroep worden hier ook voor uitgenodigd. Een aantal stamleden sluit jaarlijks aan bij het zomerkamp van de rowans, niet alleen voor de gezelligheid maar bijvoorbeeld ook als ondersteuning bij het vervoer.

Daarnaast zijn veel stamleden ook leiding of bestuur bij de vereniging (geweest). Op die manier kunnen zij hun steentje bijdragen aan de vereniging en in contact blijven met elkaar.

Contact met de stam kan je opnemen via het contactformulier of door een email te sturen aan stam@scoutingelswout.nl.

Wist je dat?
Onze 'Mountie-stam' is één van de oudste stamgroepen van Nederland.

Lang, lang, geleden hebben wij officieel toestemming hebben gevraagd aan de RCMP om de naam 'Mounties' te gebruiken (zie artikel uit april 1937).

Momenteel hebben we 30+ stamleden, door vanuit de commissie iedereen actief betrokken te houden hopen we dit nog verder uit te breiden.

De stam heeft geen (bege)leiding meer, maar een commissie die activiteiten organiseert!

Ewald, Ardine, Kas