Op kamp

De gaafste activiteiten van het seizoen! Eigenlijk omvat een kamp natuurlijk alle andere activiteiten die we ondernemen. Elke speltak gaat twee keer per jaar een nachtje weg, dit kan op ons eigen clubhuis zijn, of op een andere (scouting) plek. Daarnaast gaan de welpen en verkenners in de eerste week van de zomervakantie een week lang op zomerkamp. Hier worden de gaafste activiteiten beleefd en herinneringen voor het leven gemaakt!

Bevers

De bevers gaan in de zomervakantie nog niet op kamp, maar we hebben twee keer per jaar een logeerweekend! Hier staat er altijd één thema centraal. Dit jaar hadden we bijvoorbeeld een weekend waar archeologie centraal stond. Hier gingen de bevers Freek Vonk helpen de verloren botten op het Naaldenveld terug te vinden. We leren dan een weekend lang over het onderwerp, dus leuk en leerzaam tegelijk! Uiteindelijk valt er een prachtig insigne te verdienen. Ieder jaar hebben we één weekend op ons clubhuis en één op het Naaldenveld, extra leuk dus!

Welpen

In de eerste week van de zomervakantie gaan de welpen op zomerkamp. Op kamp zitten we in een ander scoutinggebouw, waar we een hele week samen spelletjes spelen, eten, slapen en nog veel meer. Dat klinkt misschien spannend voor de eerste keer, maar het is ongelofelijk leuk!

Het welpenkamp zit vol avonturen, en elk jaar gebeuren er weer bijzondere dingen. Zo ontdekten we in 2022 dat er een tijdmachine in ons kampgebouw stond, waar we door de geschiedenis mee moesten reizen. In 2021 ontdekten we dat een van onze leiding de erfgenaam is van de laatste koning van Katoren en moesten de welpen hen helpen om 7 taken te volbrengen om hun kroon terug te krijgen!

Verkenners

Rowans

Rowans organiseren hun eigen kamp. Meestal valt dit later in de zomervakantie, zodat ze ook wat leiding mee kunnen nemen van andere speltakken. Wel zo handig.. want dan heb je in ieder geval wat auto's en volwassenen met een rijbewijs tot je beschikking.

Normaliter is het zomerkamp van de rowans tien dagen lang, en speelt het zich af ergens in het buitenland. In de afgelopen jaren hebben we al een bezoekje gebracht aan Oostenrijk, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Luxemburg en Duitsland. Tijdens het kamp bepalen de rowans, samen met de begeleiding, zelf wat ze gaan doen. Dit varieert van stoere activiteiten als een hike door de bergen, het beklimmen van een bergtop of mountainbiken in het bos; tot chillen bij een meer of spa, ontdekken van de stad waar ze overnachten of shoppen in een groot winkelcentrum.